معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از روسازی بتنی پرترددترین ایستگاههای خطوط یک و دو اتوبوس تندرو (بی آر تی) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی با بیان اینکه ایستگاههای پل چوبی، امام حسین (ع)، وصال، انقلاب و ولیعصر (عج) در خط یک اتوبوس تندرو و ایستگاههای عباسی و رازی (خیابان هلال احمر) در خط دو اتوبوس تندرو طی هفته دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تحت اجرای عملیات بهسازی قرار گرفتهاند، مراحل مختلف اجرایی در مورد این ایستگاهها را شامل تراش و برداشت رویه آسیب دیده، مش گذاری و اجرای رویه بتنی و همچنین استفاده از روسازی بتن الیافی خواند و گفت: عملیات بهسازی این هفت ایستگاه که از پرترددترین ایستگاههای خطوط یک و دو بی آر تی به شمار میآیند، از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز شد و صبح روز دوازدهم فروردین ماه به اتمام رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اجرای عملیات بهسازی در آن دسته از ایستگاههای بی آر تی که دچار آسیبهای اساسی نظیر شیارشدگی، ترکهای انعکاسی و پوست سوسماری در سطح روکش هستند را دارای اولویت دانست و تصریح کرد: با توجه به هزینههای قابل توجه تعمیر و بازسازی این مسیرها و همچنین خسارات تحمیل شده به ناوگان اتوبوسهای بی آر تی، عملیات مذکور بر مبنای جزئیات تصریح شده در دستورالعمل مشخصات فنی و اجرایی روسازی مسیر اتوبوسهای تندرو (سند شماره ۶۳-۸-۶ نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران) و تحت مدیریت و نظارت سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صورت میپذیرد.
وی با تاکید بر اینکه سند مذکور در نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران چهار روش روسازی بتنی شامل روسازی بتن غلتکی، روسازی بتنی مسلح شده با الیاف، روسازی بتنی پیش ساخته و روسازی بتنی مسلح درزدار (JRCP) را برای ساخت، نگهداشت و بهسازی ایستگاههای بی آر تی در نظر گرفته است، عنوان کرد: استفاده از انواع روسازی بتنی به دلیل عدم پیچیدگیها و محدودیتهای اجرایی و امکان محدود ساختن زمان عمل آوری بتن، روش مناسبی برای بهسازی ایستگاههای تحت بار سنگین ترافیکی است. ضمن آنکه مواجهه با محدودیتهای ترافیکی نیز در این روش آسانتر از سایر روشها است. با این وجود و بر اساس تجارب و درس آموختههای فنی موجود، علاوه بر روش روسازی بتنی، استفاده از روسازی بتن الیافی نیز در ایستگاههای هفت گانه خطوط یک و دو به کار گرفته شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه روسازیهای بتنی در شرایط مختلف جوی و ترافیکی رفتار نسبتاً ثابتی داشته و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، کیفیت خدمت رسانی در خطوط بی آر تی را به نحو محسوسی بهبود میبخشند، ابراز امیدواری کرد بهسازی بتنی خطوط و ایستگاههای بی آر تی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات عمرانی مدیریت شهری پایتخت در سال ۱۴۰۱، پیگیری شود.
Tuesday, 8 October , 2024