مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: شرکت واحد با بازبینی سرمایه از شمول ماده ۱۴۱ خارج میشود.
به گزارش خبرنگار، مهر احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در سیصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت با بیان اینکه مشمول بودن شرکت به ماده ۱۴۱ مهمترین بند تکلیفی است، اظهار کرد: مجمع عمومی فوق العاده شرکت هفته آینده برگزار خواهد شد و با بازبینی سرمایهای جدید، شرکت از شمول این ماده خارج خواهد شد.
وی با بیان اینکه انباشت بدهی مالیاتی از سال ۱۳۹۹ باقی مانده است، یادآور شد: شرکت نسبت به پرداخت این بدهیها اقدام کرده و ظرف چند ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.
قیومی با اشاره به اینکه قرار بر این شده معوض زمین دلاوران زمینی به شرکت داده شود، تصریح کرد: ما جایگزین این زمین را دریافت خواهیم کرد. پروژههای عمرانی در حال اجرا در سطح شهر، چنین فضایی را ایجاد میکند که نیاز به توقفگاه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه توقفگاههایی در سطح شهر و در نقاط پرتراکم وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز این توقفگاهها در نقاط مسکونی پرتراکم قرار گرفته است. با توافق با شهرداری تهران، چهار توقفگاه جدید به شرکت واحد تحویل داده شده است. معوض های زمینهایی که از شرکت واحد برای پروژههای عمرانی گرفته شده، دریافت خواهد شد.
قیومی در رابطه با تبلیغات درج شده روی اتوبوسها و در ایستگاههای اتوبوس نیز گفت: توافقها با سازمان زیباسازی برای تبلیغات صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران یادآور شد: تعدادی از اتوبوسها بدون پلاک از رده خارج شدهاند و به طور مکرر موضوع پلاک این اتوبوسها در ۱۶ سال اخیر در گزارشات حسابرسی آمده است. مشکل برای پلاک گذاری، سند اتوبوسها نیست و اتوبوسهای فعال سند فروش دارند. به دنبال این هستیم که مشکل سند اتوبوسهایی که قرار است بازسازی شوند، حل شود.
وی با اعلام اینکه از پنج هزار و ۲۸۰ اتوبوس، سه هزار و ۲۰۲ دستگاه اتوبوس فعال هستند، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که در عین حال که اتوبوس به شهر وارد میکنیم، در این دوره مدیریت شهری نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد داخلی بستیم.
قیومی افزود: دوستان گاهی این موضوع را میپرسند که چرا با ورود اتوبوسهای جدید، تعداد ناوگان تغییر چندانی ندارد؟ دلیل آن این است که همزمان با ورود اتوبوسهای جدید، دستگاههای فرسوده از رده خارج میشوند. تلاش بر این است که قسمت اعظم ناوگان فرسوده از رده خارج شود و با ورود اتوبوسهای بی. آر. تی در تلاش هستیم که به تعداد دستگاههای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت افزایش یابد.
وی با بیان اینکه گزارش حسابرسی شرکت در سالهای قبل مشروط بود، تصریح کرد: خوشبختانه گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۳ منصفانه اعلام شد و امیدواریم با خروج از ماده ۱۴۱ بتوانیم توسعه ناوگان را عملیاتی کنیم. در تهران ۲۰۱ خط و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ایستگاه دارد. به دنبال این هستیم که خطوط را توسعه دهیم و خدمات شایستهتری به شهروندان ارائه شود.






Tuesday, 18 November , 2025