معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای رفع بخشی از معارضین فاز نخست پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی که در جریان بازدید میدانی از روند احداث آزادراه شهید شوشتری سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت ترافیکی این آزادراه در هدایت ترافیک ترانزیتی به معابر برون شهری از پیگیری جدی امور مربوط به آزادسازی پوسته پروژه خبر داد و در عین حال بر لزوم همکاری ارگان‌های ذیربط جهت تملک عرصه‌های مورد نیاز تاکید کرد.

در نشستی که پیش از انجام بازدید میدانی و با حضور “مسعود حق لطفی” مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و حسن محمدحسن زاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برگزار شد، گزارشی از روند اجرای فاز نخست آزادراه شهید شوشتری و موانع پیش رو ارائه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران طی گزارشی در این نشست با اشاره به مشکلات عمده اجرای فاز یک پروژه شامل املاک معارض از جمله زمین‌های یگان ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ورزشگاه تختی، بر ضرورت واگذاری فضای موردنیاز پیمانکار جهت تجهیز کارگاه تاکید کرد و گفت: جهت تعریض ۵ کیلومتر ابتدایی مسیر که طی سنوات گذشته احداث شده و تبدیل آن به آزادراه، به مسیری جهت رفت و آمد ماشین آلات سبک و سنگین در محدوده اراضی نظامی نیاز خواهیم داشت.

به گفته حق لطفی، جهت اجرای فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، حدود ۷۰۰ متر از اراضی حد فاصل کیلومتر ۵.۲۵۰ تا ۶.۱۰۰ آزادسازی شده و اجرای عملیات خاکی و اجرای دیوار در مقطع فوق ادامه دارد. از شهریور ماه سال جاری تاکنون در همین محدوده از پروژه، بالغ بر ۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۸۰ متر اجرای دیوارهای پیش ساخته پیرامونی و ۲۰۰ مترمربع پی کنی با هدف اجرای زیرگذر نظامی انجام شده است.

محمدحسن زاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز طی سخنانی از توافقات صورت گرفته با برخی ارگان‌ها خبر داد و گفت: مقرر شده است تا زمین مورد نیاز تجهیز کارگاه تا روزهای آینده تحویل پیمانکار شود. همچنین به منظور رفع معارض ورزشگاه تختی با وزارت ورزش رایزنی گردد تا عملیات نصب دیوارهای پیش ساخته از سر گرفته شود.

آزادراه شهید شوشتری محوری شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران بوده که بزرگراه‌های آزادگان، شهید رستگار و امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌سازد. با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر تکمیل رینگ بیرونی شهر تهران، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری شرق پایتخت برقرار شده و علاوه بر کاهش ترافیک بزرگراه‌های بسیج و شهید یاسینی، شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها خواهیم بود.