معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: فضا به گونه‌ای شده که در جامعه نسبت به همه حوزه‌ها و مدیران نگاه بدبینانه وجود دارد که باید با عملکرد شفاف و تبیین خدمات این نگاه را از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست سیدمجتبی شفیعی برگزار شد.

معاون شهردار در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه‌های دینی و اخلاقی در کنار دانش و تخصص فنی گفت: خداوند را شاکریم که مدیران مجموعه ما سالم، پرتلاش و فسادستیز هستند. شاید در حین کار در یک گوشه‌ای، بخشی از قانون یا مقررات رعایت نشود که با نظارت سازمان بازرسی و مدیران ارشد، این نوع قصورها جبران می‌شود اما مهم این است که هیچ یک از مدیران ما دنبال فساد و سو استفاده مالی نیستند و انحرافات اخلاقی و سیاسی ندارند.

شفیعی افزود: متأسفانه فضا به گونه‌ای شده که در جامعه نسبت به همه حوزه‌ها و مدیران نگاه بدبینانه وجود دارد که باید با عملکرد شفاف و تبیین خدمات و اقدامات خود و پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع و رسانه‌ها این فضای بدبینی را از بین ببریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همه مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه معاونت باید تمام تلاش خود را برای عملیاتی شدن برنامه‌های مصوب قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک به‌کار بگیرند.

وی افزود: ما ضمن این که باید درآمدزایی را به طور جدی دنبال کنیم اما باید توجه داشته باشیم که برخی اقدامات و خدمات هستند که چندان وابسته به اعتبارات مالی نیستند یا با هزینه‌های کم قابل اجرا هستند که باید این‌ها را دنبال کنیم. برای مثال در ۲۹ ایستگاه مترو، رمپ ویژه معلولین وجود ندارد که با هزینه کمی می‌شود این مشکل را برطرف کرد که ارزش انسانی و اجتماعی بالایی دارد.

شفیعی تصریح کرد: اینگونه اقدامات و خدمات را باید پیگیری کنیم تا تحولی در شهر صورت بگیرد و امید مردم نسبت به مدیریت شهری افزایش یابد. اقداماتی مثل خط‌کشی بزرگراه‌ها و معابر درون شهری و نصب علائم ایمنی و… که کم‌هزینه اما دارای ضرورت و اهمیت بالا هستند باید در دستور کار سازمان‌ها و شرکت‌های مربوطه قرار گیرند.

معاون شهردار تهران با بیان این که یکی از اشکالات مدیریتی در کشور ما به نتیجه نرسیدن و فراموشی ایده‌ها در میانه راه است، افزود: گاهی طرح‌ها و ایده‌پردازی‌ها زیاد است اما متأسفانه هیچ یک به نتیجه لازم نمی‌رسد و فراموش می‌شود. ما علاوه بر پیگیری کلان‌پروژه‌های مصوب قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی باید این‌گونه ایده‌ها و طرح‌های خُرد را رصد و اجرایی کنیم.

وی افزود: طرح‌ها و ایده‌های کوچک و نوآورانه زیادی در سایر کشورها اجرا شده که می‌توانیم آن‌ها را رصد و بومی‌سازی کنیم و همین ایده‌ها در صورت اجرا می‌توانند تغییر و تحول مثبتی را در سطح شهر به نمایش بگذارند. برای نمونه، طراحی و معماری ایستگاه مترو هفده شهریور بسیار مطلوب و چشم‌نواز است و می‌توانیم در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ معماری ایرانی و اسلامی در جاهای مختلف از این نوع طراحی‌ها استفاده کنیم.

شفیعی در پایان اظهار امیدواری کرد مدیران همه شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک، طرح‌ها و ایده‌های کوچک و زودبازده را همواره رصد و اجرایی کنند تا شهروندان شاهد تغییرات ملموسی در سطح شهر باشند.

در این نشست، محمدحسین شیخ‌حسن، مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران نیز حضور داشت که در ابتدای جلسه به تشریح عملکرد اداره کل پایش و بیان انتظارات خود از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک پرداخت.

شیخ‌حسن با بیان این که مطابق سیاست‌های ۱۲ گانه شهردار محترم تهران، عملکرد ادارات کل و واحدهای ستادی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد افزود: برنامه ۵ ساله توسعه شهری تهران را دنبال می‌کنیم و کنترل همه پروژه‌های شهرداری تهران برعهده ماست.

مدیرکل پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با اشاره به کنترل و گزارش‌گیری ماهیانه پروژه‌ها و عملکردها گفت: صحت‌سنجی در گزارش‌های پروژه‌ها بسیار مهم است و ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه، کلیه ادارات کل ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌ها برعهده ماست و شاخص‌هایی را برای تدوین درنظر داریم که پس از نهایی شدن، ابلا غ خواهند شد