مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران ضمن تبیین اهداف راهبردی و مأموریت‌های شرکت واگن‌سازی، به تشریح دستاوردهای کلان در حوزه بومی‌سازی فناوری‌های ریلی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینارهای آموزشی شرکت مترو تهران مدتی است که آغاز شده و این بار نوبت به موضوع «طراحی و ساخت واگن مترو» رسید تا با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و همچنین دانشجویان شاغل در رشته‌های مرتبط، نشستی دیگر برگزار شود.

در آغاز این نشست، شیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران ضمن تبیین اهداف راهبردی و مأموریت‌های شرکت واگن‌سازی، به تشریح دستاوردهای کلان در حوزه بومی‌سازی فناوری‌های ریلی پرداخت و از تحقق سطح ۸۵ درصدی داخلی‌سازی در پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو به‌عنوان نقطه‌عطفی در صنعت حمل‌ونقل ریلی یاد کرد.

در ادامه ابوالحسنی مدیر پروژه تولید ۱۱۳ دستگاه واگن قطار ملی با ارائه گزارشی جامع، مراحل طراحی و ساخت ناوگان مترو را در قالب فازهای مطالعات اولیه و تعریف الزامات، طراحی مفهومی، طراحی جزئیات، نمونه‌سازی و آزمایش، تولید انبوه، تست نهایی و تحویل تشریح کرد. وی همچنین به معرفی اجزای کلیدی قطار مترو و وظایف عملکردی هر بخش آن پرداخت و نقش اجزای تشکیل دهنده قطار در ارتقای ایمنی و بهره‌وری ناوگان شبکه مترو را بیان کرد.

سپس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت واگن‌سازی تهران در زمینه تولید انبوه قطار ملی مترو تشریح و بر آمادگی این مجموعه جهت پاسخگویی به نیازهای توسعه‌ای شبکه مترو تأکید شد.

برگزاری پنل آموزشی با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت واگن‌سازی تهران و پاسخ به پرسش‌هایی تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و بهره‌برداری از واگن‌های مترو، پایان بخش سمینار مذکور بود.

در خاتمه این نشست محمد منتظری مشاور مدیرعامل شرکت مترو تهران، ضمن جمع‌بندی موضوعات مطرح شده، از مشارکت فعال مدعوین تقدیر به‌عمل آورد و بر استمرار برگزاری چنین سمینارهایی در راستای ارتقا سطح دانش تخصصی و تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه تأکید کرد.